Cégvezetés

Üzleti terv készítése

Video ajánlás

Laczkó Péter üzenete az “Emelkedj az átlagos cégek fölé” tréninggel kapcsolatosan

Laczkó Péter - A pénzügy farkastörvényei

Laczkó Péter: A pénz kemény vastörvényei

Laczkó Péter előadása Az Út a Boldogsághoz gálán

Laczkó Péter: Megoldásorientált kerekasztal beszélgetés

II. Helyzetértékelés (SWOT analízis)

Tekintsd át az elérni kívánt célokat és az elemzés célját! Gyűjtsd össze azokat a tényezőket, amelyek befolyással vannak a cél elérésére!

1. Erősségek: belső tényezők: pozitív dolgok, amik jól működnek és lehet rá befolyásod, hogy még jobban működjenek.

- Milyen előnyei vannak az általad tervezett tevékenységnek?
- Mi a terméked, mik annak a kommunikálható előnyei?
- Mit csinálsz jobban, mint mások?
- Mit mondanak Rólad mások, mik az erősségeid?

2. Gyengeségek: belső tényezők: olyan dolgok, amik nem jól működnek, de lehet rá befolyásod, hogy jobb legyen.

- Min lehetne javítani?
- Mit kellene elkerülnöd?
- Mit mondanak Rólad mások, mik a gyengéid?

3. Lehetőségek: külső tényezők: olyan adottságok, amelyeket nem tudunk befolyásolni, de kedvezőek, és rájuk építve kihasználhatjuk az erősségeinket.

- Milyen lehetőségeid vannak? Határozza meg a célpiacot!
- Milyen piaci trendeket, irányzatokat látsz?
- Hányan és kik lehetnek azok, akik vevők lehetnek az termékeidre? Ki és mi befolyásolja őket?
- Mi jellemzi a lehetséges vevőidet, különösen a számodra ideális vevőket, ők hogyan gondolkoznak, mi alapján hoznak vásárlási döntést, milyen pontokon foghatók meg, mik lehetnek elbizonytalanodásuk okai!
- Milyen a jogszabályi lehetőségeid vannak? - Gátak, földrajzi, demográfiai változások, amik szintén elősegíthetik, vagy akadályozhatják a termékeladásokat, vagy a vevők befolyásolását!
- Üzleti partnerek: kikkel tudsz /fogsz /akarsz együttműködni?

4. Veszélyek: külső tényezők: olyan korlátok, negatív tényezők, amelyeket nem tudunk befolyásolni, és csökkentik a siker esélyeit, kockázatot is jelentenek.

- Írd össze a konkurrenciát! Hányan és kik kínálnak a termékeidhez hasonlót, vagy annak helyettesítőjét?
- Írd össze a versenytársaid kínálatát, termékeit, szolgáltatásait!
- Térképezd fel őket, erősségeiket, gyengeségeiket!

Az összegyűjtött tényezők, hatások alapján gyűjtsd össze az alábbiakat:

1. Előnyök (erősségek + lehetőségek):

2. Hátrányok (gyengeségek + veszélyek):

A fentiek alapján válaszold meg az alábbi kérdéseket:

1. Hogyan használd ki az egyes erősségeket?
2. Megszüntetheted-e – és ha igen, hogyan – az egyes gyengeségeidet?
3. Hogyan használj ki minden egyes lehetőséget?
4. Hogyan védekezz, vagy előzd meg a veszélyeket?

<<< Előző lap <<< >>> Következő lap >>>

Partnereink

Esküvői fotós, esküvői fotózás, fotókönyv, glamour fotó

Weblapkészítés, internet marketing, kereső optimalizálás

reklámfilm készítés, reklám video készítés, video reklám készítés, reklámfilm gyártás, reklámfilm készítés Budapest