Cégvezetés

Üzleti terv készítése

Video ajánlás

Laczkó Péter üzenete az “Emelkedj az átlagos cégek fölé” tréninggel kapcsolatosan

Laczkó Péter - A pénzügy farkastörvényei

Laczkó Péter: A pénz kemény vastörvényei

Laczkó Péter előadása Az Út a Boldogsághoz gálán

Laczkó Péter: Megoldásorientált kerekasztal beszélgetés

III. Piackutatás

Piackutatás nélkül nem lesz információd a célpiacról, amelyen belül tevékenykedni szeretnél, nem értheted meg a potenciális vásárlókat, nem tudod mekkora forgalomra számíthatsz és fogalmad sem lesz, mekkora nyereséget érhetsz el.

Ne gondolj itt országos piackutatásra, 20-100 megkérdezés már nagyon jó - és meglepő! - eredményt fog adni! A következőképpen végezheted el a piackutatást:

1. Határozd meg a céljaid. Írd le, hogy pontosan mit is szeretnél megtudni. Például üzletet nyitsz és arra vagy kiváncsi, mekkora forgalomra számíthatsz? Vagy arról szeretnél információhoz jutni, hogy hogyan reagálnak a vásárlók egy szolgáltatásra? Esetleg a jövőbeni vásárlási szándékukról szeretnél tájékozódni?

2. Tervezd meg a felmérést. Mindegy, hogy írásban vagy telefonon keresztül végzed, a kérdőívnek mindenképpen egyértelmű kérdéseket kell tartalmaznia: könnyen követhető és könnyen megválaszolható kell legyen. Gondolkozz el a legfontosabb területekről, amelyekkel kapcsolatban információkhoz szeretnél jutni.

3. Legyen felhasználóbarát a kérdőív! Bár a feleletválasztós teszteket könnyebb elemezni és összehasonlítani, az önálló, írott válaszok több információt tartalmaznak. Ha mégis választós kérdőívet készítesz, célszerű 4 különböző választási lehetőséget adni. Egyrészt mert elég részletes, másrészt nem lehet automatikusan a középsőt választani.

4. Kérdezd meg a korábbi vevőidet! Kérdezd meg a legjobb vevőid, hogy mit szeretnek a termékeidben, hogy gondolkodnak a vásárlás előtt, miért épp azt választják, amit, mik a szempontjaik! Kérdezd meg azokat is, akik a vevőid lehetnének, de nem lettek, hogy vajon, miért nem akarják kipróbálni a termékeidet?

5. Kérdezd meg a konkurencia vevőit! Odaállhatsz a konkurens bolt elé, és megkérdezheted a kijövő embereket: miért ott vásárolnak, mivel elégedettek, mivel nem; vagy megkérehted őket, hogy töltsék ki a kérdőíved!

Online piackutatás

Készíts egy egyszerű, 1 oldalas weblapot. Írj le mindent a termékedről vagy akár a szolgáltatásodról, mutasd be úgy, mintha már kész lenne. Lehessen rendelni belőle vagy ajánlatot kérni vagy további információt és ingyenes termékmintát igényelni. Futtass pár 10.000 Ft-ért Facebook (vagy adwords) kampányt három hétig és meglátod, hogy van-e kereslet a terméked iránt? Érdeklődnek, rendelnek-e az emberek? Ha semmi vagy nagyon gyér az érdeklődés, akkor jobb, hogy most derült ki, hogy valami nem stimmel…

Ha voltak érdeklődők vásárlók, akkor:
– Hívd fel őket telefonon és kérd meg őket a kérdőíved kitöltésére,
– Közöld velük, hogy próba vásárlási / piac kutatási célból készítetted a honlapod!

Rengeteget fogsz ezekből a kutatásokból tanulni, anélkül, hogy vagyonokat költöttél volna és anélkül, hogy olyanoknak hagynád, hogy lebeszéljenek az ötletedről, akiket nem is érdekel. Továbbá biztos, hogy nem fogsz zsákutcába szaladni egy ilyen kutatás után. Nem fogsz hónapokat pazarolni életedből és százezreket, milliókat potyára befektetni.

<<< Előző lap <<< >>> Következő lap >>>

Partnereink

Esküvői fotós, esküvői fotózás, fotókönyv, glamour fotó

Weblapkészítés, internet marketing, kereső optimalizálás

reklámfilm készítés, reklám video készítés, video reklám készítés, reklámfilm gyártás, reklámfilm készítés Budapest